Rolls-Royce uses cookies to guarantee the best possible website experience. By continuing to use our site, you agree that we can place these cookies on your computer or device.

Please click here for more information
 
Close

Policy

article.jpg
Use of Cookies by Rolls-Royce Motor Cars

A cookie is a small text file that some websites store on your computer.

Within this website cookies are used to improve the browsing experience for our customers. Rolls-Royce Motor Cars take your privacy seriously and the below information details the cookies used, how to prevent these being written and the impact of doing so on your browsing experience.

Disabling/Enabling all cookies.

You can accept or decline cookies by modifying the settings in your browser. However, you will not be able to use all the interactive features of the site if cookies are disabled.

Most recent web browsers allow control over the cookies saved through the browser settings. To find out more about cookies, including how to see what cookies have been set and how to manage and delete them, visit www.allaboutcookies.org.

Disabling/Enabling specific cookies.

Rolls-Royce Motor Cars are working to provide the ability for you to manage your cookie preferences within our website but this is currently under development. As an interim step below we have detailed all the cookies set by our websites, their purpose and details of how to opt out where available.

The cookies detailed on this website are based on the International Chamber of Commerce guide for cookie categories; Strictly necessaryPerformance,Functionality or Targeting

The tables below explain the cookies we use and why.

Strictly Necessary Cookies

Cookie

Name

Purpose

 

More information

VicinityUser

VicinityUser

This session cookie indicates that you are actively using the site. This cookie is deleted when you close your browser.

 

 

JSESSIONID

JSESSIONID

This session cookie indicates that you are actively using the site. This indicates, at any given time, how many users are visiting the site. This cookie is deleted when you close your browser.

 

 

Performance Cookies

Cookie

Name

Purpose

 

More information

Google Analytics

_utma
_utmb
_utmc
_utmx
_utmxx
_utmz

These third party cookies are used to collect information about how visitors use the site. The information is used to compile reports to improve the site. The cookies collect information in an anonymous form, including the number of visitors to the site, where visitors have come to the site from and the pages they visited.

 

Google privacy policy

 

To opt out of being tracked by Google Analytics across all websites visit
this page

Merchantize

ngx_userid
pid2
sid{ic_client_id}
ngx_{url_id}
cvt
dupCvt

Merchantize cookies are used by iCrossing for the purposes of user targeting and research and development. Additionally, at the user's option, we will collect HTTP cookies, which will be used for research and development and one-time tailoring. This data will only be used by iCrossing and our agents.

 

iCrossing’s web server automatically collects some information about you when you request pages from iCrossing’s server, including your IP address. This information does not identify you personally.

 
$newsArticle/imageAltTag__nl

Goodwood, woensdag 18 februari 2015

De lancering van de Phantom in 2003 markeerde het begin van de renaissance van Rolls-Royce Motor Cars. Sindsdienhebben we een nieuwe maatstaf gecreëerd voor wat de definitie van een super-de-luxe auto zou moeten zijn: uniek,handgemaakt, beeldschoon en zeldzaam. Hoewel vaak geïmiteerd, is de Phantom nooit geëvenaard en wordt hij keerop keer ‘de beste auto ter wereld’ bevonden, door zowel onze klanten als door de media.

Twaalf jaar nadien, na de introductie van succesvolle modellen als Ghost en Wraith, is Rolls-Royce de trotse aanvoerder ophet gebied van Britse fabricage van luxeproducten, hetgeen ons conservatorschap van dit waardevolle merk bevestigt.

Nu hebben we wederom een vruchtbaar moment bereikt in de 111-jarige reis van Rolls-Royce.Vandaag bevestigen we dat we een geheel nieuwe Rolls-Royce in ontwikkeling hebben, met een uitzonderlijkepersoonlijkheid, elegantie en functionaliteit:
• Een auto met de luxe van een Rolls-Royce die tegelijkertijd ieder soort terrein aankan.
• Een auto die voldoet aan de verwachtingen van onze klanten met een zeer dynamische, eigentijdse lifestyle.
• Een Rolls-Royce die net zoveel invloed ondervindt van de avontuurlijke pioniersgeest van Charles Rolls als vanSir Henry Royce’s toewijding aan techniek en innovatie.
• Een auto die de merkbelofte van moeiteloze luxe van Rolls-Royce adequaat weerspiegelt.
• Een auto met het uiterlijk van een terreinwagen, met een geheel nieuw ontwerp van aluminium.
• Een unieke nieuwe automobiel, waardig om de ‘Spirit of Ecstasy’ in de toekomst voort te zetten.

Deze nieuwe Rolls-Royce rijdt moeiteloos.... waar dan ook.

Een groot aantal van onze veeleisende klanten heeft bij ons aangedrongen op het ontwikkelen van deze nieuwe auto – enwe hebben geluisterd. Bij Rolls-Royce Motor Cars zijn we uitsluitend bezig met de wensen van onze klanten en wordenwe gedreven door ons eigen verlangen naar innovatie. Daarom hebben we ons team van ingenieurs en ontwerpers onderleiding van designdirecteur Giles Taylor uitgedaagd om een geheel andere en uitzonderlijke nieuwe auto te creëren.

In deze auto komen alle waarden en capaciteiten tot uiting die onze twee oprichters aan het begin van de vorige eeuween glansrijke overwinning brachten in genadeloze race-avonturen zoals de ‘Scottish Reliability Trials’, het ‘London toEdinburgh’ evenement en de ‘Alpine Trials’, hetgeen zorgde voor de reputatie van Rolls-Royce.

Rolls-Royce leidde pioniers en avonturiers zoals Lawrence of Arabia door uitgestrekte, onontdekte woestijnen en overbergketens. In andere delen van de wereld, waaronder Australië, India en het Amerikaanse continent, vervoerde Rolls-Royce zijn eigenaars met absolute betrouwbaarheid en comfort over onherbergzaam terrein.

Onze traditie komt voort uit de geschiedenis, en onze toekomst maant ons nu tot actie.

Deze nieuwe reis begint nu. We zullen onze tijd nemen voor het ontwikkelen en perfectioneren van dit nieuwe luxeconcept.

We zullen onze klanten, liefhebbers en de media bij dit proces betrekken en u op de hoogte houden van onze vorderingen.

Tot dan, daar kunt u zeker van zijn, ontwerpen we een automobiel wederom geheel volgens onze aloude merktraditie.Aldus de beroemde woorden van Sir Henry Royce: “Als het niet bestaat, ontwerp het dan”.

En dat is precies wat we doen.

Peter Schwarzenbauer, Chairman                   Torsten Mueller-Oetvoes, Chief Executive